+31(0)85 130 49 23 (24x7 bereikbaar) info@time2save.nl
navigatie collitracker

Hoe is ColliTracker ontstaan?

 

Introductie Time2Save

Door de dienst bedrijfsoptimalisatie van Time2Save zijn een hoop bedrijven efficiënter gaan werken. Dit houdt in: minder tijd kwijt in een bepaald proces met hetzelfde resultaat of zelfs beter.

Door deze efficiëntieslag kan het proces ook flink opgeschaald worden met dezelfde mankracht. Deze veranderingen binnen een bedrijf zijn vaak een win-win situatie.

De bedrijfsanalyse van de karrenadministratie

Door de bedrijfsanalyses die Time2save maakt kwam ook heel vaak de karrenadministratie naar voren als een bottelnek binnen een proces.

Waar we vaak tegenaan lopen is het volgende:

  • De emballageadministratie wordt vaak niet gedaan
  • De administratie wordt in Excel bijgehouden
  • Er wordt gewerkt in een verouderd emballage registratie systeem dat dat niet meer voldoet aan de huidige tijd
  • Registratie van ladingdragers vaak geen prioriteit heeft

De gevolgen van een verouderde methode om emballage te administreren

Er gaat veel geld om in de emballagewereld met statiegeld. Karrensaldo’s worden belangrijk als je bijvoorbeeld het karrenstatiegeld niet doorrekend aan de klant. Als je niet weet wat de saldo’s per locatie zijn ben je een hoop geld aan het weggooien. Dit kan zelfs gebeuren zonder dat je het door hebt.

Het achterlopen van de karrenadministratie geeft veel onrust binnen een bedrijf, maar ook voor de klant als je bijvoorbeeld 3 maanden later met vraag komt die de klant ook niet meer kan beantwoorden.

ColliTracker sluit 100% aan op de bedrijfsprocessen

Door de vele jaren heen is er veel kennis opgebouwd in de logistieke wereld en zo is ColliTracker ontstaan. Met ColliTracker kan je op een gemakkelijke manier de ladingdragers registeren.

Hierbij is vooral naar de praktijk gekeken wat de beste manier is om op een simpele manier een ladingdrager te kunnen registreren. Ook is er gekeken dat dit registratieproces aansluit op de huidige processen binnen een bedrijf.

ColliTracker geeft inzicht en rust

Door ColliTracker in te zetten is de emballageadministratie sluitend en de saldo’s inzichtelijk voor de klanten. Saldo’s kunnen op verschillende manier gedeeld worden:

  • Door middel van mail op gezette tijden
  • Inzichtelijk via de klantenportal
  • Door middel van een (API) koppeling ter behoeven van BI tools of externe systemen

ColliTracker is voor een ieder leesbaar door de ondersteuning in de verschillende talen.

Lees meer over ColliTracker

​Kijk voor meer informatie op collitracker.com

ColliTracker

Lees meer over de toepassingen van ColliTracker in verschillende branches

Pin It on Pinterest