Consultancy in de agri-, logistiek-, industrie-, en retailsector om vooruit te streven in uw branche

Consultancy

 

Consultancy in de agri-, logistiek-, industrie- en retailsector om vooruit te streven in uw branche

De agri-, logistiek-, industrie- en retailsector ontwikkelen zich in een razend snel tempo op technologisch vlak. Verandert u niet mee op technologisch vlak, dan loopt u de kans dat u de klant niet kan leveren voor een marktconforme prijs.

Door nieuwe werkwijzen en technologische mogelijkheden toe te passen in uw bedrijfsproces bent u efficiënt aan het automatiseren. U kunt elke klant bedienen zonder dat er een negatieve marge wordt gemaakt.

 

Praktijkvoorbeeld 1

Een bloemenimporteur heeft een probleem met de verkoop. Na onderzoek bleek dat er geen webshop was en dat daarom bij de verkopers de telefoon roodgloeiend stond. Door een consultancy project op te starten om een webshop te implementeren gingen de verkopen nog meer omhoog. De omzet verdubbelde en de verkopers kregen minder telefoontjes. Door de inzet van de webshop hebben de verkopers nu meer aandacht voor de klanten, waardoor weer meer verkopen ontstaan.

 

Praktijkvoorbeeld 2

Een klant van een importeur wil graag zijn factuur digitaal inlezen middels een XML-bestand, maar uw systeem laat dit niet toe. Door een consultancy project op te starten om een standaard digitale factuur te maken, geeft u alle klanten de mogelijkheid om de facturen digitaal in te lezen. Door op deze vraag in te spelen krijgt u een streepje voor bij uw klanten en wordt de klantbinding groter.

 

Meest gehoorde antwoorden over consultancy in de agri-, logistiek-, industrie- en retailsector

  • De volgende term hoor ik vaak: “Nee, ik heb geen consultancy nodig, ik bepaal zelf wel wat goed is voor mijn bedrijf.”
  • Geen tijd om met consultancy bezig te zijn.
  • Het loopt toch goed, waarom consultancy inzetten.
  • Consultancy kost alleen maar geld en levert niks op.

 

Uw bedrijf draait niet meer optimaal mee in de bloemen- en plantenmarkt

Grote bedrijven zetten goed in op consultancy. Kleine bedrijven die niet goed inzetten op consultancy, redden het niet en worden vaak overgenomen door de grotere bedrijven waar de automatisering beter op orde is. Zie onderstaand de consequenties van de bedrijven die niet optimaal meedraaien in de agri-, logistiek-, industrie- en retailsector.

  • Bestaande klanten stappen over naar een ander bedrijf, waarbij de technologische behoefte wel vervuld kan worden.
  • Marges komen onder druk te staan door de hoge kosten.
  • Nieuwe klanten komen er niet meer bij. Klanten willen vooruit komen in de markt.
  • Dalende omzet.
  • Personeel krijgt een burn-out.

 

Voordelen inzetten van consultancy in de agri-, logistiek-, industrie- en retailsector

Een consultant bekijkt uw bedrijfsprocessen vanuit andere invalshoeken. Het kan zomaar zijn dat er een bedrijfsproces is, waarvan u denkt dat het goed loopt, maar het kan nog beter. Consultancy kan voor u het volgende betekenen:

  • Uw investering wordt door middel van tijdbesparing en/of groei terugverdiend.
  • Zonder dat u er zelf veel tijd in hoeft te steken wordt er een QuickScan gedaan om de bottlenecks in uw bedrijfsprocessen te vinden.
  • U krijgt inzichten van de consultant waar u nog nooit stil bij heeft gestaan. (U wordt uit de bewuste tunnel getrokken)
  • Zorgeloos een project uit handen geven.
  • U blijft up-to-date over nieuwtjes in de agri-, logistiek-, industrie- en retailsector.

 

Consultancy in de agri-, logistiek-, industrie- en retailsector zorgt voor onderscheid in uw bedrijf

Door het toepassen van consultancy binnen uw agri-, logistiek-, industrie- en retailbedrijf zorgt u ervoor dat u onderscheidend wordt ten opzichte van andere bedrijven. Onderstaand enkele punten die bereikt worden door inzet van consultancy:

  • Uw bedrijf groeit
  • Uw klanten zijn tevreden
  • U maakt uzelf onderscheidend in de agri-, logistiek-, industrie- en retailsector
  • Investeringen worden sneller terugverdiend
  • Uw personeel werkt met plezier en is tevreden
  • U geeft duidelijke werkinstructies
  • U krijgt nieuwe klanten

 

Hoe je van 1.000 euro 10.000 euro maakt door inzet van consultancy in de bloemen- en plantensector

Door inzet van consultancy wordt er gewerkt aan een win-winsituatie. Een verandering kost geld, maar als u € 1.000 investeert en er € 10.000 van kan maken, heeft u uw investering binnen de kortste keren terugverdiend. Een proces, dat bijvoorbeeld 9 uur duurt per dag terugbrengen naar 8 uur per dag. Daarmee wordt dus 1 uur per dag bespaard in het bedrijf. 1 uur maal het aantal mensen dat er rondloopt maal een gemiddeld uurloon: reken uw winst uit!

Pin It on Pinterest